Kampanie reklamowe Google Ads - Ateneo

Kampanie Google Ads

Poprzez ekosystem reklam Google Ads (dawniej AdWords) bardzo szybko dotrzesz ze swoją ofertą do zainteresowanych klientów. Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedajesz lub jakie usługi świadczysz – dobierzemy właściwe kanały reklamowe i formaty w obrębie rozbudowanego systemu Google Ads dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów.

 

Dlaczego warto zainteresować się kampaniami Google ADS?

  • Płacisz tylko za zainteresowanych klientów – opłata w systemie reklam PPC (pay per click) naliczana jest w momencie, gdy internauta kliknie reklamę. Dotyczy to 90% kampanii – zakupów Google, sieci wyszukiwania. Istnieje również możliwość rozliczania się za wyświetlenia w przypadku reklam graficznych/wideo.

  • Ogromny zasięg i możliwości – w Polsce Google jest praktycznie jedyną wyszukiwarką, z której korzystają internauci. Poza tym reklamy pojawiają się w Mapach Google, na portalach i serwisach oraz YouTube.

  • Elastyczne budżety oraz działania – możliwość szybkiego dostosowania kampanii do aktualnych potrzeb, asortymentu –- wzmocnienia lub zmniejszenia aktywności w zależności od sytuacji.
     
  • Precyzyjne kierowanie – reklamy Google Ads można kierować do odbiorców, uwzględniając urządzenia, lokalizację, wyszukiwane hasła, dane demograficzne.
     
  • Reklamy wyświetlają się w ciągu 24 godzin od wprowadzenia kampanii, docieramy do klientów błyskawicznie.

  • Mierzalność – jesteśmy w stanie określić zwrot z nakładów na reklamę, wskazać które działania przynoszą najlepszy efekt i korygować kampanie.

  • Przejrzyste wydatki – wiesz dokładnie, ile kosztują kliknięcia i ruch z kampanii.

  • Wszechstronność – dzięki dostępnym możliwościom kierowania i formatów reklamy  w Internecie, kampanie mogą realizować wiele rozmaitych celów: sprzedaż w sklepie internetowym, promocję firmy na rynku lokalnym, zwiększenie widoczności marki, promocje określonego produktu/usługi, działania z zakresu PR.

Zapoznaj się z poniższą listą elementów jakie wykonujemy przy kampanii Google ADS, następnie wypełnij niezobowiązujący brief reklamowy a my na podstawie tych informacji przygotujemy ofertę dla Ciebie.

 

Lista elementów kampanii Google Ads:

AktywnośćPrzykładowy pakietOpis
Prace przygotowawcze
Analiza grupy docelowej
Grupa docelowa i targetowanie to podstawowe elementy udanej kampanii reklamowej i gwarancja dotarcia do potencjalnych klientów. Dokładne określenie osób, które będą odbiorcami, pozwoli na efektywniejsze wydawanie budżetu, uzyskanie większej liczby klientów i szybszy rozwój biznesu.
Ocena jakości strony internetowej
Ocena jakości strony docelowej to m.in wskaźnik Google Ads, który pokazuje, w jakim stopniu Twoja strona internetowa spełnia oczekiwania użytkowników, którzy kliknęli Twoją reklamę. Znaczenie ma dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania strony, a także struktura i jakość informacji. Strona docelowa powinna zostać dostosowana do kampanii oraz założonych celów.
Analiza konkurencyjności
Analiza konkurencji to ciągły proces obejmujący identyfikację obecnych oraz potencjalnych konkurentów. Wykonujemy stały monitoring działań reklamowych w sieci podejmowanych przez rywali rynkowych.
Estymacje kliknięć
/ ilości konwersji
Oceniamy przy jakim budżecie jesteśmy w stanie wygenerować określoną liczbę kliknięć przekładających się na konwersję.
Wdrożenie Analityki i ustawienie celów
W narzędziach Google Analytics i Google Ads skonfigurujemy cele, zdarzenia, połączymy konta i dane, aby analizować skuteczność działań, zwrot z inwestycji reklamowych.
Przygotowanie wskaźników skuteczności
Analizujemy takie parametry jak: średni czas trwania wizyty, średnie CPC, CTR, współczynnik odrzuceń oraz Wynik Jakości reklamy.
Założenie konta
Google
Jeśli nie ma już założonego konta Google Ads, to tworzymy je i wstępnie konfigurujemy.
Zastosowanie modelu lejka zakupowego
Lejek zakupowy jest mapą, która pokazuje drogę jaką przechodzi Twój klient od momentu kiedy nie jest świadomy istnienia Twojej firmy, do chwili kiedy zostaje Twoim klientem. Wiedząc jaki proces odbywa się w świadomości klienta, możemy być obecni na każdym etapie jego rozwoju, przez co towarzyszysz mu w konkretyzowaniu jego potrzeb zakupowych.
Kampanie
Kampanie Google Search ADS
Kampania Google Search Ads
Kampanie w sieci wyszukiwania pomagają docierać do użytkowników w czasie, gdy korzystają z wyszukiwarki Google.
Remarketing Google Search Ads
Kampania w sieci wyszukiwania, kierowana na uzytkowników, którzy wczesniej odwiedzili witrynę.
Kampanie banerowe i elastyczne w sieci Google GDN
Kampanie Remarketingowe w sieci Google GDN
Reklamy podażające za użytkownikami, którzy odwiedzili witrynę, konkretną sekcję, podstronę, lub wykonali określone czynności na witrynie. Twoje reklamy pojawiają się na odpowiednich stronach w sieci reklamowej Google - na najwększych portalach internetowych, serwisach tematycznych, lokalnych, a także w aplikacjach mobilnych.
Kierowanie Elastyczne i Graficzne na zainteresowania / wybrane witryny / itp.
Elastyczne reklamy displayowe potrafią dostosować swój format, wygląd i rozmiar do niemal każdego miejsca w sieci reklamowej. Twoje reklamy pojawiają się na odpowiednich stronach w sieci reklamowej Google - na najwększych portalach internetowych, serwisach tematycznych, lokalnych, a także w aplikacjach mobilnych.
Inne kampanie z ekosystemu Google
Wideo w Youtube
Reklama w formatach oferowanych przez YouTube.
Kampanie Gmail Ads
Reklama w Gmail’u.
Kampania Google Zakupy (Google Merchants)
Kampania Google Zakupy (Google Merchants)
Kampanie produktowe to typ reklamy przeznaczony dla sklepów internetowych. Celem tych reklam jest promocja i sprzedaż konkretnych produktów.
Remarketing Google Zakupy (Google Merchants)
Kampania remarketingowa podążająca za użytkownikiem, prezentująca produkty, które ogladął na witrynie.
Inne
UmowaMinimum
6 miesięcy
Formalności związane z umową współpracy umożliwiające rozpoczęcie działań.
Raportowanie miesięczne
Przygotowujemy każdego miesiąca podsumowanie wyników prowadzonej kampanii.
Raportowanie niestandardowe
Przygotowujemy raport niestandardowy dopasowany do wymogów klienta.

 

Dlaczego warto nam zaufać? 

  • Agencję Ateneo tworzy zespół doświadczonych specjalistów w zakresie reklamy CPC. Uzyskaliśmy wszystkie specjalizacje z zakresu reklam Google, jesteśmy certyfikowanym partnerem Google.

  • Doświadczenie i znajomość wielu branż, praca na zróżnicowanych budżetach – od klientów lokalnych po globalne marki. Szeroka znajomość wielu branż pozwala nam działać strategicznie z korzyścią na Twojego biznesu, skupiając się na długofalowych celach i rozwoju kanału digital.

  • Nad każdą kampanią czuwa przynajmniej 2 specjalistów. Wdrożyliśmy wygodny system komunikacji oraz raportowania na naszej autorskiej platformie:
    - wszystkie ustalenia i raporty w jednym miejscu,
    - brak niewygodnej komunikacji e-mailowej (każdą wiadomość jednak otrzymasz w powiadomieniu mailowym), 
    - historia działań i ustaleń w jednym miejscu,
    - raporty dopasowane do Twoich wymagań, branży, działalności,
    - pełna transparentność działań – dostęp do konta i wydatków, wygodne i proste umowy.

Masz pytania? Zapoznaj się z najpopularniejszymi pytaniami naszych klientów.

  1. Czym różni się reklama Google Ads od pozycjonowania?
    Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie widoczności w naturalnych (bezpłatnych) wynikach Google. Reklamy Google Ads wyświetlają się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Pozycjonowanie stron jest procesem – znalezienie się na wysokich pozycjach wymaga dłuższego prowadzenia działań. W przypadku reklam Google Ads to kwestia stawki i jakości reklam. Efekt działania reklam PPC widać natychmiast.
    Dodatkowo system Google Ads (dawniej AdWords) pozwala wyświetlać się w zakupach Google – wersja bezpłatna zakupów Google została wdrożona w USA w kwietniu 2020 roku. Aktualnie jest wdrażana w kolejnych językach i krajach – objęcie reszty rynku jest planowane do końca 2020 roku. 

  2. Jak szybko zaczynają działać reklamy? Kiedy widać pierwsze efekty?
    Reklamy zaczynają się wyświetlać już w ciągu 24 godzin. Niekiedy – ze względu na specyfikację reklam, konta – potrzeba więcej czasu na przygotowanie reklam oraz struktury konta lub podłączenie niezbędnych narzędzi.
     
  3. Nie widzę swoich reklam w Google lub widzę je rzadko. Dlaczego?
    To często padające pytanie. Powodów może być kilka.
    - Nie za każdym razem Google musi wyświetlić reklamę – Google stara się rozkładać reklamy tak, aby wyświetlały się całą dobę (lub w wybranym zakresie czasu). Może zatem wyświetlać reklamy co 2 zapytanie, aby nie wykorzystać budżetu dziennego zbyt wcześnie.
    - Jeśli reklamy nie są klikane, Google stara się wyświetlać je danemu użytkownikowi rzadziej. Najczęściej klienci nie klikają w swoje reklamy.
    - Z drugiej strony, jeśli reklama jest kilkana zbyt często, może również zostać zablokowana dla danego użytkownika.
    - Dodatkowe elementy mające wpływ na pozycje reklam/stawkę – pora dnia, zachowanie, urządzenie, lokalizacja mogą mieć wpływ na niższą ekspozycję reklamy.

    Finalnie wszystkie dane dotyczące zasięgu, częstotliwości można zweryfikować w panelu Google Ads.
     
  4. Czy konkurencja może wyklikać moje reklamy (i mój budżet na kampanię SEM)?
    Google posiada mechanizmy szybko wychwytujące takie działania – reklama przestaje się wyświetlać takim użytkownikom, kliknięcia nie są też naliczane – można to sprawdzić w sekcji „nieprawidłowe kliknięcia”.
     
  5. Jakie reklamy można uruchomić w obrębie Google Ads?
    Istnieją 4 główne typy reklam/kampanii SEM:
    - kampanie w sieci wyszukiwania – reklama wyświetla się na określone zapytania w wyszukiwarce,
    - reklamy w zakupach Google – przeznaczone typowo dla witryn e-commerce – reklamy ze zdjęciem produktu i ceną – wyświetlane w sieci wyszukiwania oraz zakładce zakupy Google,
    - reklamy w sieci reklamowej – reklamy graficzne/graficzno-tekstowe wyświetlane na portalach internetowych, sieci partnerów,
    - reklamy wideo – w obrębie portalu YouTube oraz witrynach partnerskich i aplikacjach.

    To cztery najczęściej wykorzystywane typy kampanii. Dodatkowo system Google Ads umożliwia tworzenie dedykowanych kampanii SEM dla promowania aplikacji mobilnych, kampanii lokalnych.
     
  6. Czym różni się reklama Google Ads od Reklamy PPC?
    PPC to szersze pojęcie systemu rozliczeniowego reklam, w których płacimy za kliknięcie (pay per click). System Google Ads (dawniej AdWords) w większości przypadków oparty jest na tym modelu rozliczenia. Model ten jest korzystny – płacimy za wstępnie zainteresowanego klienta –- opłata pobierana jest dopiero po kliknięciu naszej reklamy. Istnieje jednak możliwość rozliczania reklam opierając się na wyświetleniach (dla reklam w sieci reklamowej/wideo).
     
  7. Google Ads cennik – od czego zależy koszt reklam Google Ads?
    Google Ads jest systemem aukcyjnym. Najprościej ujmując, koszt kliknięcia zależy od liczby konkurentów i stawek, które są w stanie zaoferować za kliknięcie. Dodatkowo brana pod uwagę jest jakość reklam i strony docelowej.
     
  8. Czy w Google Ads można reklamować wszystko?
    Nie. Część produktów i usług, typów witryn jest całkowicie wyłączona z systemu. Część reklam internetowych jest objęta restrykcjami (produkty dla dorosłych, leki itp.).
     
  9. Jaki jest minimalny budżet dla reklam Google Ads
    Nie jest określony. To jedna z zalet systemu Google Ads. Budżet dla kampanii PPC jest elastyczny i ustalany na bazie wydatków dziennych, które możemy zmienić w dowolnej chwili. Jednak, aby kampanie mogły działać na właściwym poziomie, zawsze korygujemy i indywidualnie dobieramy działania i ceny kampanii Google Ads.
     
  10. Jak sprawdzić, czy kampania Google Ads przynosi efekt?
    Dostępnych jest wiele elementów mierzalnych, od najprostszych, takich jak liczba nowych użytkowników na stronie / telefonów z reklam i zakupów, po inne wskaźniki mogące sugerować pożądane rezultaty (pobranie broszury/prezentacji, wstępne rezerwacje, kopiowanie danych firmy, adresów e-mail). Dobieramy wskaźniki w zależności od typu witryny, usługi, branży.
     
  11. Czy przed uruchomieniem reklam moja strona potrzebuje zmian?
    To zależy. W przypadku reklam Google Ads – teksty na stronie i jej wielkość nie ma takiego znaczenia jak w przypadku pozycjonowania i widoczności w naturalnych wynikach. Jednak szybkość strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych ma wpływ na jakość reklam i koszty samego kliknięcia.
     
  12. Czy mogę kierować reklamę internetową tylko na określony region?
    Tak. Można kierować reklamy, bazując na danych miejscowościach, konkretnych współrzędnych geograficznych, określonym zasięgu. Dodatkowo możemy wyznaczyć godziny wyświetlania reklam, wykluczyć pewne urządzenia.
     
  13. Czym jest remarketing w Google?
    Remarketing w Google czy też retargeting to metoda kierowania reklam na użytkowników, którzy mieli już styczność w witryną. Wyświetlamy je, aby przypomnieć klientom o Twojej ofercie i witrynie. Znaczna część reklam w sieci reklamowej to właśnie remarketing.
     
  14. Czym jest reklama w zakupach Google?
    Są to reklamy wyświetlające się w sieci wyszukiwania oraz zakładce zakupy. Reklamy te prezentują zdjęcie produktu/cenę, nazwę sklepu i cenę dostawy. Są bardzo dobrym rozwiązaniem dla witryn e-commerce – po pierwsze łatwo można dodać cały asortyment (lub wybraną część), po drugie klient może zobaczyć produkt i cenę jeszcze przed kliknięciem.

    Na reklamy w zakupach Google przeznaczona jest osobna powierzchnia – dany sklep może wyświetlać się na to samo zapytanie w reklamach tekstowych oraz produktowych.
     
  15. Czy do reklam w zakupach Google sklep musi spełniać dodatkowe wymagania?
    Kilka prostych elementów, które są standardem dla witryn e-commerce to:
    - certyfikat SSL,
    - jednoznacznie zdefiniowane warunki dostawy/zwrotu i kosztów dostawy,
    - jasno określona cena produktu i podsumowanie koszyka,
    - możliwość realizacji procesu zakupowego – dodania do koszyka, przejścia do kasy, zakupu.
     
  16. Kto jest właścicielem konta reklamowego i czy dostanę dostęp do konta Google Ads?
    Możemy działać na istniejącym koncie Google Ads (jako manager) lub stworzyć nowe konto dla Twojej firmy. W przypadku tworzenia nowego konta otrzymasz do niego dostęp, przekazujemy je również klientowi po okresie współpracy, jeśli sobie tego zażyczy.
     
  17. W jaki sposób będę otrzymywał raporty?
    Raporty wraz z danymi dostarczymy Ci za pomocą naszej platformy – razem z uwagami i komentarzem. W jednym miejscu możesz sprawdzić i porównać główne parametry kampanii oraz jej efekty. Możemy również przygotować dodatkowe raporty za pomocą narzędzi, takich jak Google Data Studio.
     
  18. Kto będzie zajmował się moją kampanią?
    Kampaniami zajmują się u nas certyfikowani specjaliści – staramy się, aby do każdego projektu miało wgląd przynajmniej 2 specjalistów.
     
  19. Jak mogę rozpocząć współpracę?
    Najlepiej zacząć od wypełnienia briefu – pozwoli on nam zapoznać się z Twoją stroną lub działalnością i przygotować ofertę/sugerowany zakres działań.
     
  20. Skąd mogę mieć pewność, że moje kampanie są odpowiednio prowadzone?
    Każda rzetelna agencja SEM (taka jak nasza) ustali z Tobą cele i wytyczne – będzie w stanie zweryfikować wydatki i najważniejsze parametry. Dodatkowo u nas dostaniesz pełny dostęp do konta reklamowego.

Warto zapoznać się również z oficjalnymi informacjami od Google – jak współpracować i wybierać agencję/partnera zewnętrznego. Zachęcamy do zapoznania się z materiałem dostępnym pod tym linkiem.

Co teraz? 

Poproś nas o bezpłatną wycenę, wypełniij brief reklamowy lub napisz przez formularz kontaktowy