Jak zbudować społeczność nowego fanpage’a na Facebooku w branży specjalistycznej? - Ateneo

Jak zbudować społeczność nowego fanpage’a na Facebooku w branży specjalistycznej?

Z artykułu dowiesz się:

Uniformshop to producent profesjonalnej odzieży medycznej, który posiada własny sklep internetowy. Autorskie kolekcje Uniformshop wyróżniają się żywymi kolorami i modnymi fasonami. Sklep ma bardzo dobrą opinię wśród swoich dotychczasowych klientów i jest już jednym z liderów branżowych w PL planując ekspansję zagraniczną.

Nasza współpraca z Uniformshop obejmuje m.in.:

Siedziba Uniformshop znajduje się w Cieszynie, w mieście, w którym przebiega granica polsko-czeska. Takie strategiczne położenie stwarza naszemu Klientowi znakomite warunki na rozwój marki Uniformshop.cz. 

Po owocnej współpracy na rynku polskim, razem z Uniformshop, rozpoczęliśmy działania na rynku czeskim. Poniżej prezentujemy case study z naszych działań, które miały na celu pozyskanie fanów na zupełnie nowym fanpage Uniformshop.cz.

Jak wypromować stronę na Facebooku?

Strategia Ateneo na pozyskiwanie fanów dla Uniformshop.cz:

  1. Opracowanie person potencjalnych klientów Uniformshop.cz
  2. Dobranie grupy docelowej w targetowaniu zestawu reklam na Facebooku
  3. Stworzenie kreacji reklamowej dedykowanej grupie docelowej

Jak pozyskaliśmy kilka tysięcy fanów na Facebooku od zera

Czasy, kiedy liczba fanów na Facebooku miała duże znaczenie oczywiście już minęły. Obecnie, Facebook mocno stawia nie na “ilość”, ale na “jakość” polubień. Nie chcieliśmy więc budować fanpage’a Uniformshop.cz w sposób przypadkowy, dlatego postawiliśmy sobie za cel pozyskanie jak największej liczby fanów, o ściśle określonym profilu grupy docelowej. 

Czym jest targetowanie reklam na Facebooku?

Na bazie naszych dotychczasowych doświadczeń z Uniformshop.pl, sprecyzowaliśmy persony - profile idealnych przedstawicieli grup docelowych dla naszego Klienta. Profesjonalna, modna i elegancka odzież medyczna to produkt skierowany m.in. do:

  • Pracowników ochrony zdrowia: lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, itp.
  • Studentów kierunków medycznych

Określone w ten sposób persony mogliśmy przenieść praktycznie “jeden do jednego” do Menedżera Reklam na Facebooku. W szczegółowych opcjach targetowania znaleźliśmy bogaty wachlarz specjalizacji lekarskich oraz kierunków studiów związanych z medycyną. Poniżej prezentujemy przykładowe propozycje.

Jakie targetowanie wybraliśmy do kampanii na pozyskiwanie fanów?

targetowanie na facebooku

Dlaczego warto tworzyć persony?

Precyzyjne persony = Realni fani = potencjalni klienci

Targetując kampanię “na ślepo”, intuicyjnie szukalibyśmy w Menedżerze Reklam ogólnych zainteresowań typu: “Medycyna”, “Zdrowie”, “Szpital”. Czy wtedy jednak trafilibyśmy z reklamą do wąskiego grona specjalistów? Czy też może w naszej grupie docelowej znalazłyby się osoby, które po prostu szukały w Internecie porad dotyczących zdrowia? Dzięki określeniu person dla Uniformshop potrafiliśmy zminimalizować ryzyko pozyskania przypadkowych osób na nowy fanpage. Poniżej prezentujemy przykładowe informacje z biogramów pozyskanych fanów:

biogramy fanów

Kreacja reklamowa skrojona na miarę grupy docelowej

Ostatnim elementem skutecznej kampanii na Facebooku jest kreacja reklamowa, która będzie emitowana wybranej grupie docelowej. Postawiliśmy na grafikę prezentującą przykładowe pozycje z oferty odzieży medycznej Uniformshop, a także hasło nawiązujące do popularnych seriali o tematyce medycznej. 

“Ten sezon zaskoczy nawet Lekarzy i Chirurgów :) Polub nasz fanpage i korzystaj z promocji!”

Oprócz pozyskanych fanów, post reklamowy zebrał sporą liczbę aktywności:

post sponsorowany na facebooku

Wyniki kampanii

Głównym celem było sprawdzenie realnego kosztu pozyskania fana na rynku czeskim. Ustalając KPI prognozowaliśmy, że miesięcznie pozyskamy przynajmniej 100 fanów operując testowym (niskim budżetem). Rzeczywiste wyniki kampanii prezentują się następująco: 

Liczba pozyskanych fanów: 324
Koszt pozyskania fana: 1,37 zł
Reakcje pod postem: 89
Procent fanów płatnych na fanpage’u: 96%

Koszt pozyskania fana wyniósł 1,37 zł, co jest wynikiem nieco droższym niż w Polsce, ale musimy mieć na uwadze, że rynek czeski różni się od naszego rodzimego. Analizując biogramy i późniejsze zachowania nowych fanów mamy też pewność, że każda złotówka została dobrze wydana i pozyskaliśmy ścisłe grono specjalistów, którzy idealnie pasują do grupy docelowej Uniformshop. Dzięki temu posiedliśmy wiedzę, do przeprowadzenia skalowania kampanii.

Jak skutecznie reklamować się na Facebooku - wnioski

  • Menedżer reklam na Facebooku pozwala na dobranie bardzo precyzyjnej grupy odbiorców, którym wyświetlimy reklamy - nawet w oparciu o stanowisko zawodowe czy kierunki studiów. Narzędzie świetnie sprawdza się, kiedy szukamy grupy odbiorców, składającej się z wąskiego grona specjalistów w danej branży.
  • Podstawą skutecznego targetowania reklam na Facebooku są ściśle określone persony - profile idealnych przedstawicieli grup docelowych dla naszego Klienta.
  • Persony są również pomocne w tworzeniu angażujących reklam na Facebooku.

wstecz