Podstawowe cele reklamowe w kampaniach na Facebooku
Zanim przystąpimy do realizacji jakiejkolwiek kampanii reklamowej musimy sobie wyznaczyć cel (lub kilka celów), którymi będziemy się kierować. Po kliknięciu w “Utwórz” w Menadżerze Reklam mamy do wyboru trzy podstawowe cele, które dzielą się na kilka innych. Jeśli zadajesz sobie pytanie - jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku to poniższy artykuł powinien pomóc.

Jakie są cele kampanii reklamowej na Facebooku?
- Świadomość
- Działania
- Konwersja
Poniżej omówimy dokładnie każdy z nich, tak abyś na przyszłość wiedział, jak wybrać cel reklamowy.

Tworzenie nowej kampanii reklamowej na Facebooku, źródło: facebook.com
Czym jest świadomość marki w kampanii?
To cele, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy. Zwiększanie rozpoznawalności marki polega na opowiadaniu o tym, co nadaje firmie wartość. To zazwyczaj pierwszy kontakt z firmą. Zasięg to z kolei wyświetlanie reklamy jak największej liczbie odbiorców w docelowej grupie odbiorców.
Obie powyższe opcje nie realizują zazwyczaj celów sprzedażowych, a jedynie wizerunkowe. Koszt wyświetlenia takiej reklamy pozostaje nieduży, ale w wielu branżach ich stosowanie nie będzie uzasadnione.
Dlaczego warto budować świadomość marki? Bez świadomości zazwyczaj trudno będzie przyciągnąć klienta - reklama tego typu potrafi “zakowityczyć” odbiorcę, co z kolei pozwoli dotrzeć do niego z innymi typami reklam.

Wybierz cel kampanii w Menadżerze Reklam, źródło: facebook.com
Działania, czyli jak pozyskać ruch na stronie
Najbardziej rozbudowana i najczęściej stosowana grupa reklam w środowisku Facebooka. Ruch to podstawowy sposób na pozyskiwanie ruchu na stronie. Tym sposobem można przekierować użytkowników na dowolny adres w sieci i zwiększyć ruch na stronie internetowej. Aktywność znów dzieli się na aktywność związaną z postami (gdy na przykład zależy nam na wielu interakcjach), polubienia strony (gdy zależy nam na obserwowaniu naszej strony) i na reakcje na zaproszenia na wydarzenia. Jak pozyskać fanów na Facebooku? Pisaliśmy o tym na naszym blogu.
Instalacje aplikacji to wyświetlnie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem pobiorą aplikację i będą z niej korzystać. Wyświetlenia filmu to nic innego jak wyświetlanie odbiorcom reklam wideo.
Pozyskiwanie kontaktów (Leads Ads) to bezpośrednie zdobywanie leadów w formularzu kontaktowym Facebooka (bez wychodzenia z jego ekosystemu), a Wiadomości to zachęcanie osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze lub Instagram Direct. Więcej o reklamie kontaktowej przeczytasz klikając tutaj.
Czym jest konwersja na Facebooku?
To ostatni z głównych celów proponowany nam przez Facebooka. Kampania na konwersję to między innymi wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania, takie jak dokonanie zakupu. Mogą to być też rejestracje na stronie czy dodawanie produktu do koszyków. Sprzedaż z Katalogu jak sama nazwa wskazuje wymaga wprowadzenia do Menadżara Firmy katalogu produktów, z które tworzyć będziemy reklamy.
Ostatnim przedstawianym tu celem jest Ruch w firmie, czyli nic innego jak promocja fizycznych lokalizacji firmy wśród osób w pobliżu. Skuteczne, gdy na przykład nie posiadamy sprzedaży on-line.
Przypominamy, że poprawa konwersji jest możliwa po zainstalowaniu facebookowego Piksela, o jego wdrożeniu pisaliśmy w osobnym artykule pod tytułem Tworzenie i instalowanie piksela Facebooka.
Potrzebujesz pomocy w zdefiniowaniu celów kampanii na Facebooku?
Jeśli chcesz skorzystać z naszych usług, to zapoznaj się z ofertą Facebook ADS lub prowadzenia profili Facebook, następnie wypełnij niezobowiązujący brief reklamowy, a my na podstawie tych informacji przygotujemy ofertę dla Ciebie. Po wypełnieniu tego briefu jesteśmy w stanie zaproponować dostosowane rozwiązania adekwatne do Twoich potrzeb.
autor tekstu: Dariusz Manda – Social Media Specialist